duminică, 5 iulie 2009

Dictionarul hibridelor



Acumulatori LITIU-ION

In cazul acestei baterii, ionii de litiu se plimba de la anod la catod, iar voltajul este mai mare decat la cele nichel-metalhibrid. In schimb bateriile nichel-metalhibrid trebuie incarcate doar cand sunt goale, altfel apare asa numitul efect de memorie, care afecteaza capacitatea de incarcare. La incarcare, acumulatorii litiu-ion au o densitate mai mare de energie. Pe de alta parte, acumulatorii litiu-ion, cunoscuti de la telefoanele mobile, sunt sensibile la frig. Incarcarea necesita un reglaj electronic complex.

Acumulatorii LITIU-POLIMER

Acestia sunt dezvoltati din acumulatorii litiu-ion si au un voltaj aproape la fel de bun. Dar acestea au o folie in interior (polimer) in loc de electrolit fluid. Densitatea de energie a acestora este si mai mare decat a acumulatorilor litiu-ion. Bateriile polimer au nevoie de un mediu cu temperatura controlata si doar putini producatori auto experimenteaza cu ele.

Bateria NICHEL-METALHIBRID

Acesti acumulatori functioneaza in principiu ca orice baterie - cu anod(nichel) si catod (un metal hibrid). Acesti acumulatori au performante mult mai bune ca bateriile conventionale.

RANGE EXTENDER

Acesta este, in majoritatea cazurilor, un mic motor cu ardere interna care pune in functiune un generator ce livreaza energia electrica necesara pentru propulsie. De exemplu modelul Mindset are, datorita unui Range extender (un motor pe benzina cu un cilindru si 23 CP), o autonomie de 800 de km - in loc de 100 de km doar cu motorul electric.



VARIANTE DE HIBRIZI

MICROHIBRID

Este, in principiu, doar un generator imbunatatit care include un starter si dispune de sistem start-stop. In plus, acest tip de hibrid dispune si de regenerarea energiei din franare.

HIBRID PARTIAL

Electromotorul singur nu poate asigura tractiunea. Acesta sustine un motor pe benzina la pornire si acceleratie.

FULL-HIBRID

Cu acest sistem, masina poate fi pusa in miscare doar cu motorul electric, iar cel pe benzina foloseste la incarcarea bateriilor, ca in cazul lui Chevrolet Volt.

HIBRID IN SERIE

Aici, motorul cu ardere interna transmite energia catre rotile motoare prin intermediul generatorului si motorului electric. Acesta nu poate pune in miscare singur masina, care este propulsata doar prin intermediul motorului electric.

HIBRID IN PARALEL

Motorul cu ardere interna si cel electric pot lucra independent unul de celalalt si sunt separate printr-un ambreiaj, ca de exemplu la Porsche.


CONDUS SI INCARCARE

RECUPERARE

Se numeste recuperarea energiei la franare. In loc ca energia produsa prin decelerare (prin franare) sa se piarda in caldura, aceasta este recuperata pentru a incarca o baterie, printr-un generator.

PLUG IN

Asta inseamna sa bagi in priza, adica incarcarea unei masini electrice sau a bateriilor printr-un cablu de priza.

BOOST

Un electromotor ajuta motorul cu ardere interna la acceleratie si mareste forta de tractiune. Aici, potentialul de economie al unui hibrid este cel mai mare, caci motorul termic nu trebuie sa lucreze la putere maxima.

PLUTIRE

In principiu, inseamna rularea cu motorul cu ardere interna oprit. Motorul electric propulseaza singur masina.





Read more...

sâmbătă, 4 iulie 2009

China a scos 89 de modele noi in 6 luni

Am tot auzit de ceva vreme ca oficialii chinezi afirma ca ar fi prea multi producatori auto in tara pentru ai putea tine sub control insa nu am realizat pana acum cat de serioasa e situatia.Potrivit agentie de stiri chineza Xinhua pana acum in au fost lansate un numar de 89 de modele noi.

Acesta nu este cu siguranta un numar mare, pana nu iti dai seama ca 89 de vehicule noi in 6 luni inseamana de fapt o noua aparitie la 2 zile.Dintre modelelel noi 73 sunt automobile, 9 SUV-uri, 6 MPV-uri si un singur crossover.
Cu toate au trecut abia 6 luni din 2009, inca 50 de masini au fost anuntate de producatori ceea ce inseamna un total de 140 de modele noi.
Totusi vestea buna este ca cu toate aceste masini noi cresc si vanzarile. Cele 4,96 milioane de unitati vandute intre lunile Ianuarie si Mai reprezinta o crestere cu 14,29% fata de aceeasi perioada a anului 2008.



Read more...

joi, 2 iulie 2009

Noul SUV Dacia




Membri Daciaclub.ro au prezentat azi poze spion cu noul SUV Dacia necamuflat


Pozele au fost facute cel mai probabil intr-un atelier Dacia din Mioveni.
Numele oficial al modelului romanesc nu este inca cunoscut denumirile vehiculate pana acum fiind Steppe si Duster.



Read more...

miercuri, 1 iulie 2009

Poze oficiale cu noul mini SUV BMW X1

Cateva site-uri ai fanilor marcii au reusit sa puna mana pe un set de fotografii cu noul mini SUV BMW X1, masina ce vine sa ocupe locul liber din gama de sub BMW X3.

Nu este cu nimic surprinzator faptul ca designul exterior al noului X1 este practic neschimbat fata de asa numitul "X1 Concept Study" aparut anul trecut. Singura diferenta vizibila intre cele 2 masini este revizuirea subtila a lampilor spate.
Bordul urmeaza oarecum liniile de la X3.Consola centrala, asa cum este si la noua Seria 7, este usor inclinata spre sofer, ceea ce este o schimbare buna.
Gama de motorizari va cuprinde un propulsor pe benzina de 2.0 litri cu patru cilindri ce va dezvolta 143 CP si 170 si unul de 3.0 litri cu sase cilindri ce va dezvolta 265 CP,iar diesel va avea un propulsor de 2.0 litri cu patru cilindri ce dezvolta 143 CP, 177 CP si 204 CP.
Cu aproximativ 110 mm mai scurt, 60 mm mai ingust si 140mm mai scund decat X3, noul X1 va fi comercializat ca o alternativa la clasa de SUV-uri compacte ce cuprinde modele precum VW Tiguan, Ford Kuga, Toyota RAV-4 si Honda CR-V.
Noul X1 va fi disponibil pentru vanzari in Europa la scurt timp dupa ce isi va face debutul oficial la Salonul Auto de la Frankfurt in septembrie. Pentru America vanzarile sunt programate sa inceapa undeva la inceputul anului 2011.


Read more...

marți, 30 iunie 2009

Primele poze oficiale cu Peugeot 207 Facelift


Peugeot a aratat poze cu noul 207 Facelift ce vine in 3 forme de caroserie un hatchback in 3 si 5 usi, Statio Wagon si CC.


Toate variantele au partea frontala reimprospatata, cu o noua grila, noi elemente cromate in timp ce versiunile CC si hatchback au parte si de noile stopuri cu leduri.
Bordul nu a fost nici el uitat de designeri, noul 207 venind cu o plansa de bord redesenata.
Noul Peugeot aduce imbunatatiri si cand vine vorba de nivelul de echipare, clientii avand de ales dintr-o multitudine de dotari de la oglinzi electrice pana la sistemul de entertainment cu conexiune Bluetooth si port USB.
In plus Peugeot sustine ca noul 207 va avea parte si de noi motorizari ce respecta normele de poluare Euro 5.
Preturile si detaliile complete vor fi cunoscute mai aproape de lansarea noului 207 ce este programat sa ajunga in showroom-urile din Europa in luna august a acestui an.




Read more...

Intrecerea supercar-urilor: Bugatti Veyron vs. McLaren F1

Episodul al 2-lea din sezonul nr 13 din Top Gear a avut ca eveniment principal o cursa de o mila intre un Bugatti Veyron si un McLaren F1


Echipa de la Top Gear a ales ca locatie pentru aceasta cursa Abu Dhabi. Cu o clima arida in care practic nu exista ploaia sau inghet, drumurile din Abu Dhabi sunt lungi, drepte si cel mai important, fara urma de gauri. Richard Hammond a ales sa piloteze Veyron-ul iar Stig a ales pozitia centrala din McLaren F1.
Nu vreau sa va divulg rezultatul cursei dar pot spune ca aceasta este cea mai reala competitie pe care am vazut-o la Top Gear in ultimul timp.




Read more...

Poze Spion Mercedes-Benz E-Class Convertible

Inginerii de la Mercedes lucreaza intens pentru ca noul E-Class Cabrio sa-si faca debutul la Frankfurt Motor Show.




Aceste poze cu noul Mercedes-Benz E-Class Convertible sunt primele in care poate fi vazut decapotat ceea ce dezvaluie un detaliu interesant: un deflector de vant retractabil montat in partea superioara a parbrizului.




Ca si Audi, Mercedes a optat pentru renuntarea la acoperisul hard-top pentru noul E, permitand producatorului sa pastreze liniile ascutite si o greutate rezonabila.




In cazul noului E-Class Convertible ce va ajunge la dealeri la inceputul anului viitor se asteapta motoare cu sase si opt cilindri, inclusiv varful de gama E500.

Read more...

duminică, 28 iunie 2009

Orasul fara masini



Ti-ai imaginat vreodata cum ar fi sa traiesti intr-un oras fara masini, fara aglomeratia de care ne lovim tot timpul in traficul din Bucuresti?


Acest oras chiar exista. Este un mic orasel cu circa 5500 de locuitori din Germainia. In Vauban, caci acesta este numele orasul ,,verde'', locuitori au inlocuit inca din 1990 masinile cu alte mijloace alternative de transport cum ar fi bicicletele sau transportul in comun. Aproape 70 la suta din locuitori si-au vandut masinile numai ,,pentru a se bucura de privilegiul de a locui aici" declara Andreas Delleske, fondatorul proiectului.


O modalitate de a goli strazile orasului a fost de a ridica costurile unui loc de parcare pana la suma de 40000$. Ca mijloc de transport in comun in oras exista un tramvai iar pentru cei ce doresc sa plece in excursii este oferit un serviciu de car-sharing.


Acest oras ,,verde'' a atras curiozitatea multor turisti ce vin acum in fiecare zi pentru a vedea cum merg lucurile. Bineinteles ca ei sunt nevoiti sa parcheze masinile la intrarea in oras si sa-si continue calatoria pe jos sau cu bicicleta.



Read more...

Iata noul Peugeot 408

Ceea ce stim acum este ca noul director de design vrea sa evite un soc estetic in proxima schimbare de generatii. Astfel, Peugeot 408 (succesorul lui 407) va prelua tema generala de stil a acestuia, dar intr-o interpretare stilistica foarte diferita. Astfel, consola din fata va fi mai scurta, iar forma mastii frontale nu va mai aminti de modelele GT din anii '60. Grila radiatorului va fi caracterizata de nervuri solide, care contureaza alveole mai largi. Emblema marcii va fi bine pusa in evidenta, insa va fi evitat cliseul clasic la siglei puse in mijlocul mastii frontale. Un detaliu important de personalitate va consta din forma complexa a blocurilor optice. Contururile caroseriei vor fi mai fin racordate, cu forme dinamice, dar fara accente agresive.
Platforma tehnica a seriei 408 provine de la Citroen C5, iar motorizarile vor fi preluate in mare parte de la actualul 407. Noul model de clasa medie Peugeot va beneficia si de noul turbodiesel V6 de 3,0 litri, lansat recent la Jaguar XF si Citroen C5.
Oferta seriei 408 va mai cuprinde un model break, problema coupe-ului aflandu-se inca in discutie (vanzarile lui 407 Coupe nu au atins nivelul asteptat). De asemenea, se afla in studiu realizarea unei versiuni crossover pe baza modelului break 408 SW, care ar putea beneficia de sistemul propulsiei hibride cu tractiune integrala prezentat de Peugeot in 2008 (rotile din spate antrenate exclusiv electric).
Berlina 408 va fi prezentata in 2010, breakul urmand sa apara un an mai tarziu, iar eventuala sa dezvolare crossover ar putea fi lansata in 2012.




Sursa: Auto Bild

Read more...

sâmbătă, 27 iunie 2009

Bugatti Veyron vs BMW M3


Read more...

Afacerea Opel-Magna

Probabil ca cel mai important eveniment auto al anului este destramarea fostului Nr. 1 mondial, General Motors. Dupa ce a pierdut pozitia de lider, a pierdut si marcile. A vandut Saturn celor de la Penske, Hummer ajunge in ograda chinezilor, Saab nu se stie exact pe ce meleaguri va ateriza, iar Opel... a ajuns in alianta Magna International-Russia.
De ce sa fi ajuns GM la o asemenea contraperformanta? Ei bine, piata americana a fost cea care a tras inapoi tot concernul. Nu vorbim despre cheltuieli exorbitante cu proiecte inutile, ci despre produse care nu s-au vandut, negocieri pierdute cu sindicate care nu vedeau mai departe de ziua de maine si salarizari nejustificate pentru unii membri ai consililui director.
Lansarea marcii Saturn a fost, poate, un moment de rascruce. Au spus atunci ca Saturn nu va fi un Opel cu alte sigle. Ulterior, GM nu si-a mai tinut promisiunea si piata i-a penalizat. Acum, Saturn a ajuns la Penske, un concern industrial cu activitati auto.
In Europa, GM a pierdut bani aproape in fiecare an. Drept urmare, acum Magna International a preluat marca Opel. Dar cine e Magna? Pe scurt, este poate cel mai versatil furnizor de echipamente auto din lume. De asemenea, are linii de productie pentru componente sau chiar pentru vehicule complete. Furnizeaza piese de origine (OEM) pentru constructori de automobile si utilitare usoare din America de Nord, Europa, Asia, America de Sud si Africa. Magna International are 240 de fabrici in toata lumea, 86 de centre de cercetare si centre de vanzari in 25 de tari de pe cinci continente. Cu alte cuvinte, se poate spune ca are potentialul necesar achizitionarii marcii Opel.Cu toate acestea, nu au intrat singuri in afacere.
Preluarea Opel s-a facut cu promisiunea ca nu vor inchide nici o fabrica din Germania. Trebuie stiut ca Magna nu a venit singura in afacerea Opel. Banca Sberbank, aflata sub controlul statului, detine, in urma negocierilor, 35 de procente din Opel, iar conform declaratiei prim-ministrului Rusiei, Vladimir Putin, contractuk cu nemtii va insemna un aport tehnologic important la industria ruseasca de autmobile, pentru ca marca Gaz este partenera Sberbank. Prin urmare, se poate spune ca nu neaparat Magna a cumparat Opel, ci un grup destul de pestrit, format din canadeni, rusi si austrieci.
Prin urmare, interese mari exista, piata de desfacere de asemenea, importanta este vointa celor de la Sberbank sa nu-si piarda investitia. Iar Gaz, de asemenea, nu prea credem ca va pierde. Magna poate fi solutia cautata de Guvernul german pentru angajatii Opel.
Ramane de vazut cate Opel-uri si cate Gaz-uri (modele noi, construite pe platforme Opel) vor fi vandute in Rusia.




Sursa: Revista Autoshow

Read more...

The Stig a fost in sfarsit demascat!

Michael Schumacher a fost dezvaluit ca fiind The Stig. Sau nu este el?
La inceputul primului episod din seria 13 a popularului show britanic TopGear, Stig este aratat fiind insotit catre studioul in care se filmeaza episodul. Mai tarziu el este invitat pe canapea fiind convins de Clarkson sa-si scoata casca. Spre uimirea publicului de sub casca apare nimeni altul
decat Schumi.
The Stig este unul dintre cele mai cautate cuvinte pe internet. Toti cautatori lui sunt interesati de un singur scop, obtinerea unui raspuns la intrebarea ,,Cine este Stig?". Mai multe nume au fost vehiculate in trecut ca fiind raspunsul la aceasta intrebare. Singurul nume confirmat este cel al fostului pilot de teste din F1 Tyler Perry care a fost dat afara din emisiune dupa ce a dezvaluit in cartea sa ca el este The Black Stig. Se pare ca producatorilor emisiunii nu au fost de acord cu acest lucru.
Pe parcursul ultimilor ani interesul a fost recastigat cand mai multe publicatii au indicat ca omul in costum alb cu casca ar fi fostul pilot de curse Ben Collins. Unii declara ar fi chiar mai mult de un Stig, in timp ce Clarkson a spus jurnalistilor sud-africani ca este destul de sigur ca Stig este Arhiepiscopul Desmond Tutu sau chiar Presedintele Barack Obama.
Acum ca Schumi a aparut poate motoarele de cautare nu vor mai fi atat de greu incercate in cautarea lui Stig. Sau poate nu?



Read more...

Incredibil dar adevarat!

Klaus Hammerschmidt, un german in varsta de 73 de ani, fost antreprenor, a primit cheile de cel de-al 135-lea sau BMW. Masina este un M6 Coupe de 507 cai echipat cu pachetul Competition.
Primul lui BMW a fost un 1800ti din 1963. Daca faceti un calcul vine o medie de 2.9 BMW-uri pe an. Germanul a detinut de lungul timpului 26 de modele M, 29 de Alpina si 80 de alte modele BMW.
Vizionati in contiunare filmuletul in care Klaus isi primeste masina.


Read more...

Noul SUV Dacia spionat



Poze cu noul SUV au aparut pe internet dupa ce a fost surprins in primele teste preliminare pe soselele din Spania de cei de la revista ,,Car and driver".


In poze masina este foarte bine camuflata cu toate astea se poate distinge caroseria tipica unui SUV si nu a unui crossover, ce aminteste mai curand de conceptul Duster decat de Dacia Steppe sau Sandero Stepway. Totusi se zvoneste ca disignul nu o sa fie unul revolutionar ca cel al Duster-ului ci in stiulul mai ,,cuminte'' al Dacia.


Viitorul SUV ce va fi prezentat cel mai probabil la Salonul Auto de la Frankfurt din aceasta toamna va fi lansat pe piata locala in prima partea a anului viitor.


Acesta va dispune de doua versiuni, una cu tractiune integrala si una doar cu tractiune pe puntea fata.


Cel mai probabil viitorul SUV va fi disponibil si cu dieselul de 1.5 litri Dci de 105 cai prezent pe modele Renault ca Laguna sau Megane.


Viitorul SUV Dacia va prelua de la Nissan sistemul de traciune integrala, ca si in cazul lui Renault Koleos, numai ca modelul produs la Mioveni va prelua sistemul de la generatia anteriora a lui Nissan X-Trail.



Read more...