Probabil ca cel mai important eveniment auto al anului este destramarea fostului Nr. 1 mondial, General Motors. Dupa ce a pierdut pozitia de lider, a pierdut si marcile. A vandut Saturn celor de la Penske, Hummer ajunge in ograda chinezilor, Saab nu se stie exact pe ce meleaguri va ateriza, iar Opel... a ajuns in alianta Magna International-Russia.
De ce sa fi ajuns GM la o asemenea contraperformanta? Ei bine, piata americana a fost cea care a tras inapoi tot concernul. Nu vorbim despre cheltuieli exorbitante cu proiecte inutile, ci despre produse care nu s-au vandut, negocieri pierdute cu sindicate care nu vedeau mai departe de ziua de maine si salarizari nejustificate pentru unii membri ai consililui director.
Lansarea marcii Saturn a fost, poate, un moment de rascruce. Au spus atunci ca Saturn nu va fi un Opel cu alte sigle. Ulterior, GM nu si-a mai tinut promisiunea si piata i-a penalizat. Acum, Saturn a ajuns la Penske, un concern industrial cu activitati auto.
In Europa, GM a pierdut bani aproape in fiecare an. Drept urmare, acum Magna International a preluat marca Opel. Dar cine e Magna? Pe scurt, este poate cel mai versatil furnizor de echipamente auto din lume. De asemenea, are linii de productie pentru componente sau chiar pentru vehicule complete. Furnizeaza piese de origine (OEM) pentru constructori de automobile si utilitare usoare din America de Nord, Europa, Asia, America de Sud si Africa. Magna International are 240 de fabrici in toata lumea, 86 de centre de cercetare si centre de vanzari in 25 de tari de pe cinci continente. Cu alte cuvinte, se poate spune ca are potentialul necesar achizitionarii marcii Opel.Cu toate acestea, nu au intrat singuri in afacere.
Preluarea Opel s-a facut cu promisiunea ca nu vor inchide nici o fabrica din Germania. Trebuie stiut ca Magna nu a venit singura in afacerea Opel. Banca Sberbank, aflata sub controlul statului, detine, in urma negocierilor, 35 de procente din Opel, iar conform declaratiei prim-ministrului Rusiei, Vladimir Putin, contractuk cu nemtii va insemna un aport tehnologic important la industria ruseasca de autmobile, pentru ca marca Gaz este partenera Sberbank. Prin urmare, se poate spune ca nu neaparat Magna a cumparat Opel, ci un grup destul de pestrit, format din canadeni, rusi si austrieci.
Prin urmare, interese mari exista, piata de desfacere de asemenea, importanta este vointa celor de la Sberbank sa nu-si piarda investitia. Iar Gaz, de asemenea, nu prea credem ca va pierde. Magna poate fi solutia cautata de Guvernul german pentru angajatii Opel.
Ramane de vazut cate Opel-uri si cate Gaz-uri (modele noi, construite pe platforme Opel) vor fi vandute in Rusia.
Sursa: Revista Autoshow
Lansarea marcii Saturn a fost, poate, un moment de rascruce. Au spus atunci ca Saturn nu va fi un Opel cu alte sigle. Ulterior, GM nu si-a mai tinut promisiunea si piata i-a penalizat. Acum, Saturn a ajuns la Penske, un concern industrial cu activitati auto.
In Europa, GM a pierdut bani aproape in fiecare an. Drept urmare, acum Magna International a preluat marca Opel. Dar cine e Magna? Pe scurt, este poate cel mai versatil furnizor de echipamente auto din lume. De asemenea, are linii de productie pentru componente sau chiar pentru vehicule complete. Furnizeaza piese de origine (OEM) pentru constructori de automobile si utilitare usoare din America de Nord, Europa, Asia, America de Sud si Africa. Magna International are 240 de fabrici in toata lumea, 86 de centre de cercetare si centre de vanzari in 25 de tari de pe cinci continente. Cu alte cuvinte, se poate spune ca are potentialul necesar achizitionarii marcii Opel.Cu toate acestea, nu au intrat singuri in afacere.
Preluarea Opel s-a facut cu promisiunea ca nu vor inchide nici o fabrica din Germania. Trebuie stiut ca Magna nu a venit singura in afacerea Opel. Banca Sberbank, aflata sub controlul statului, detine, in urma negocierilor, 35 de procente din Opel, iar conform declaratiei prim-ministrului Rusiei, Vladimir Putin, contractuk cu nemtii va insemna un aport tehnologic important la industria ruseasca de autmobile, pentru ca marca Gaz este partenera Sberbank. Prin urmare, se poate spune ca nu neaparat Magna a cumparat Opel, ci un grup destul de pestrit, format din canadeni, rusi si austrieci.
Prin urmare, interese mari exista, piata de desfacere de asemenea, importanta este vointa celor de la Sberbank sa nu-si piarda investitia. Iar Gaz, de asemenea, nu prea credem ca va pierde. Magna poate fi solutia cautata de Guvernul german pentru angajatii Opel.
Ramane de vazut cate Opel-uri si cate Gaz-uri (modele noi, construite pe platforme Opel) vor fi vandute in Rusia.
Sursa: Revista Autoshow