Acumulatori LITIU-ION
In cazul acestei baterii, ionii de litiu se plimba de la anod la catod, iar voltajul este mai mare decat la cele nichel-metalhibrid. In schimb bateriile nichel-metalhibrid trebuie incarcate doar cand sunt goale, altfel apare asa numitul efect de memorie, care afecteaza capacitatea de incarcare. La incarcare, acumulatorii litiu-ion au o densitate mai mare de energie. Pe de alta parte, acumulatorii litiu-ion, cunoscuti de la telefoanele mobile, sunt sensibile la frig. Incarcarea necesita un reglaj electronic complex.
Acumulatorii LITIU-POLIMER
Acestia sunt dezvoltati din acumulatorii litiu-ion si au un voltaj aproape la fel de bun. Dar acestea au o folie in interior (polimer) in loc de electrolit fluid. Densitatea de energie a acestora este si mai mare decat a acumulatorilor litiu-ion. Bateriile polimer au nevoie de un mediu cu temperatura controlata si doar putini producatori auto experimenteaza cu ele.
Bateria NICHEL-METALHIBRID
Acesti acumulatori functioneaza in principiu ca orice baterie - cu anod(nichel) si catod (un metal hibrid). Acesti acumulatori au performante mult mai bune ca bateriile conventionale.
RANGE EXTENDER
Acesta este, in majoritatea cazurilor, un mic motor cu ardere interna care pune in functiune un generator ce livreaza energia electrica necesara pentru propulsie. De exemplu modelul Mindset are, datorita unui Range extender (un motor pe benzina cu un cilindru si 23 CP), o autonomie de 800 de km - in loc de 100 de km doar cu motorul electric.
VARIANTE DE HIBRIZI
MICROHIBRID
Este, in principiu, doar un generator imbunatatit care include un starter si dispune de sistem start-stop. In plus, acest tip de hibrid dispune si de regenerarea energiei din franare.
HIBRID PARTIAL
Electromotorul singur nu poate asigura tractiunea. Acesta sustine un motor pe benzina la pornire si acceleratie.
FULL-HIBRID
Cu acest sistem, masina poate fi pusa in miscare doar cu motorul electric, iar cel pe benzina foloseste la incarcarea bateriilor, ca in cazul lui Chevrolet Volt.
HIBRID IN SERIE
Aici, motorul cu ardere interna transmite energia catre rotile motoare prin intermediul generatorului si motorului electric. Acesta nu poate pune in miscare singur masina, care este propulsata doar prin intermediul motorului electric.
HIBRID IN PARALEL
Motorul cu ardere interna si cel electric pot lucra independent unul de celalalt si sunt separate printr-un ambreiaj, ca de exemplu la Porsche.
CONDUS SI INCARCARE
RECUPERARE
Se numeste recuperarea energiei la franare. In loc ca energia produsa prin decelerare (prin franare) sa se piarda in caldura, aceasta este recuperata pentru a incarca o baterie, printr-un generator.
PLUG IN
Asta inseamna sa bagi in priza, adica incarcarea unei masini electrice sau a bateriilor printr-un cablu de priza.
BOOST
Un electromotor ajuta motorul cu ardere interna la acceleratie si mareste forta de tractiune. Aici, potentialul de economie al unui hibrid este cel mai mare, caci motorul termic nu trebuie sa lucreze la putere maxima.
PLUTIRE
In principiu, inseamna rularea cu motorul cu ardere interna oprit. Motorul electric propulseaza singur masina.
In cazul acestei baterii, ionii de litiu se plimba de la anod la catod, iar voltajul este mai mare decat la cele nichel-metalhibrid. In schimb bateriile nichel-metalhibrid trebuie incarcate doar cand sunt goale, altfel apare asa numitul efect de memorie, care afecteaza capacitatea de incarcare. La incarcare, acumulatorii litiu-ion au o densitate mai mare de energie. Pe de alta parte, acumulatorii litiu-ion, cunoscuti de la telefoanele mobile, sunt sensibile la frig. Incarcarea necesita un reglaj electronic complex.
Acumulatorii LITIU-POLIMER
Acestia sunt dezvoltati din acumulatorii litiu-ion si au un voltaj aproape la fel de bun. Dar acestea au o folie in interior (polimer) in loc de electrolit fluid. Densitatea de energie a acestora este si mai mare decat a acumulatorilor litiu-ion. Bateriile polimer au nevoie de un mediu cu temperatura controlata si doar putini producatori auto experimenteaza cu ele.
Bateria NICHEL-METALHIBRID
Acesti acumulatori functioneaza in principiu ca orice baterie - cu anod(nichel) si catod (un metal hibrid). Acesti acumulatori au performante mult mai bune ca bateriile conventionale.
RANGE EXTENDER
Acesta este, in majoritatea cazurilor, un mic motor cu ardere interna care pune in functiune un generator ce livreaza energia electrica necesara pentru propulsie. De exemplu modelul Mindset are, datorita unui Range extender (un motor pe benzina cu un cilindru si 23 CP), o autonomie de 800 de km - in loc de 100 de km doar cu motorul electric.
VARIANTE DE HIBRIZI
MICROHIBRID
Este, in principiu, doar un generator imbunatatit care include un starter si dispune de sistem start-stop. In plus, acest tip de hibrid dispune si de regenerarea energiei din franare.
HIBRID PARTIAL
Electromotorul singur nu poate asigura tractiunea. Acesta sustine un motor pe benzina la pornire si acceleratie.
FULL-HIBRID
Cu acest sistem, masina poate fi pusa in miscare doar cu motorul electric, iar cel pe benzina foloseste la incarcarea bateriilor, ca in cazul lui Chevrolet Volt.
HIBRID IN SERIE
Aici, motorul cu ardere interna transmite energia catre rotile motoare prin intermediul generatorului si motorului electric. Acesta nu poate pune in miscare singur masina, care este propulsata doar prin intermediul motorului electric.
HIBRID IN PARALEL
Motorul cu ardere interna si cel electric pot lucra independent unul de celalalt si sunt separate printr-un ambreiaj, ca de exemplu la Porsche.
CONDUS SI INCARCARE
RECUPERARE
Se numeste recuperarea energiei la franare. In loc ca energia produsa prin decelerare (prin franare) sa se piarda in caldura, aceasta este recuperata pentru a incarca o baterie, printr-un generator.
PLUG IN
Asta inseamna sa bagi in priza, adica incarcarea unei masini electrice sau a bateriilor printr-un cablu de priza.
BOOST
Un electromotor ajuta motorul cu ardere interna la acceleratie si mareste forta de tractiune. Aici, potentialul de economie al unui hibrid este cel mai mare, caci motorul termic nu trebuie sa lucreze la putere maxima.
PLUTIRE
In principiu, inseamna rularea cu motorul cu ardere interna oprit. Motorul electric propulseaza singur masina.
Read more...