duminică, 28 iunie 2009

Iata noul Peugeot 408

Ceea ce stim acum este ca noul director de design vrea sa evite un soc estetic in proxima schimbare de generatii. Astfel, Peugeot 408 (succesorul lui 407) va prelua tema generala de stil a acestuia, dar intr-o interpretare stilistica foarte diferita. Astfel, consola din fata va fi mai scurta, iar forma mastii frontale nu va mai aminti de modelele GT din anii '60. Grila radiatorului va fi caracterizata de nervuri solide, care contureaza alveole mai largi. Emblema marcii va fi bine pusa in evidenta, insa va fi evitat cliseul clasic la siglei puse in mijlocul mastii frontale. Un detaliu important de personalitate va consta din forma complexa a blocurilor optice. Contururile caroseriei vor fi mai fin racordate, cu forme dinamice, dar fara accente agresive.
Platforma tehnica a seriei 408 provine de la Citroen C5, iar motorizarile vor fi preluate in mare parte de la actualul 407. Noul model de clasa medie Peugeot va beneficia si de noul turbodiesel V6 de 3,0 litri, lansat recent la Jaguar XF si Citroen C5.
Oferta seriei 408 va mai cuprinde un model break, problema coupe-ului aflandu-se inca in discutie (vanzarile lui 407 Coupe nu au atins nivelul asteptat). De asemenea, se afla in studiu realizarea unei versiuni crossover pe baza modelului break 408 SW, care ar putea beneficia de sistemul propulsiei hibride cu tractiune integrala prezentat de Peugeot in 2008 (rotile din spate antrenate exclusiv electric).
Berlina 408 va fi prezentata in 2010, breakul urmand sa apara un an mai tarziu, iar eventuala sa dezvolare crossover ar putea fi lansata in 2012.




Sursa: Auto Bild